دورههای آموزشی
اصول نگارش پروپوزال های پژوهشی و دانشگاهی
زمان برگزاری:
14 تیر 1401
موضوع دوره: نگارش پایاننامه، رساله، طرح پژوهشی، و پیشنهاده (پروپوزال)
سرفصل و محتوای دوره:
روشها و منابع یافتن ایدة پژوهشی، اجزای گوناگون یک پروپوزال،نگارش یک بیان مسئلة با کیفیت، چگونگی کاوش پیشینهها و نگارش آنها،رویکردها و روشهای پژوهش و تناسب آنها با مسئله، فرایند تصویب یک پروپوزال دانشگاهی، چگونگی پاسخ به کامنتها و نقدهای داوران
اهداف:
آشنایی با راههای یافتن ایدۀ پژوهشی، آشنایی با کاوش نوشتهها و آثار پژوهشی، آشنایی با بخشها و سرفصلهای پروپوزال دانشگاهی، آشنایی با ساختار و محتوای پروپوزال دانشگاهی، آشنایی با فرایند ارزی...
اطلاعات بیشتر
کار با داده های کیفی: نرم افزار «Atlas.Ti»
زمان برگزاری:
15 تیر 1401
موضوع دوره: بستههای نرمافزاری آمار و محاسبات برای پژوهش
سرفصل و محتوای دوره:
معرفی نرمافزار به همراه آموزش نصب آن
. ورود دادهها به برنامه
انواع کدگذاری در برنامه
طبقهبندی کدها و تشکیل FAMILY ، ترسیم تم ها و SUPER FAMILY، ترسیم شبکه و استخراج تتوری برخواسته از داده ها
اهداف:
یادگیری مهارت کار با داده های کیفی،آشنایی با رویکرد های رایج در تحلیل داده های متنی و غیر متنی،شناخت اصول کار با نرم افزار های کیفی،شناخت نرم افزار و کسب توانایی تحلیل یافته های کیفی...
اطلاعات بیشتر
روش پژوهش با تاکید بر پایان نامه نویسی
زمان برگزاری:
16 تیر 1401
موضوع دوره: روششناسی و روش پژوهش
سرفصل و محتوای دوره:
مطالبی که در این دوره تدریس خواهد شد عبارتند:
کلیات تحقیق اعم از انتخاب موضوع پایاننامه، ویژگیهای موضوع انتخابی، راههای انتخاب ،بیان مساله تحقیق، اهداف تحقیق (هدف اصلی و اهداف جزئی)، سوالهای تحقیق، فرضیههای تحقیق و تعیین و تعریف متغیرهای تحقیق ،تدوین مبانی نظری و آشنایی با شیوههای یادداشتبرداری، استناد (شیوههای استناد APA ، شیکاگو و...) و پانویس،روش شناسی تحقیق شامل آشنایی با انواع روشهای تحقیق، جامعه تحقیق، نمونه و شیوه&zwn...
اطلاعات بیشتر
کار با دادههای کمی: کاربرد نرمافزار « SPSS» (پیشرفته)
زمان برگزاری:
16 تیر 1401
موضوع دوره: فناوری اطلاعات
سرفصل و محتوای دوره:
آزمون همبستگی جزئی
آزمون رگرسیون خطی
آزمون رگرسیون لجستیک
طرح اندازه مكرر
مقدمه :امروزه آمار نه تنها بعنوان یک علم، بلکه به عنوان ابزار و روشی توانمند، وظیفه بسط و توسعه علوم مختلف را برعهده گرفته است.تحلیل آماری در دو رده بندی کلی، توصیفی و استنباطی مورد استفاده قرار گرفته و همکنون نقش نرم افزارهای آماری به عنوان تسهیل این فرآیند نقشی تعیین کننده می باشد.
هدف کلی دوره :توانا شدن شرکت کنندگان در کار با نرم افزار SPSS بصورت پیشرفته
اطلاعات بیشتر
روش پژوهش : گراندد تئوری (نظریه داده بنیاد)
زمان برگزاری:
18 تیر 1401
موضوع دوره: فناوری اطلاعات
سرفصل و محتوای دوره:
آشنایی با مبانی فلسفی تحقیق کیفی، آشنایی با رویکردهای تحلیل در گراندد تئوری، روش های گرد آوری داده ها در گراندد تئوری، آشنایی با کدگذاری پارادایمی در گراند تئوری، شناخت نحوه استخراج نظریه مبتنی بر دادهها ، ارزیابی کیفیت در تحقیقات گراد تئوری.
اهداف دوره:
آشنایی با متولوژی گراندد تئوری در تحقیقات کیفی
مخاطبان:
دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، اعضا هیات علمی و محققان
اطلاعات بیشتر
مدیریت اطلاعات علمی:کاربرد نرمافزار «Mendeley»
زمان برگزاری:
20 تیر 1401
موضوع دوره: بستههای نرمافزاری آمار و محاسبات برای پژوهش
سرفصل و محتوای دوره:
آشنایی مقدماتی با این نرم افزار و کاربرد آن، روش شروع نصب و شروع به کار با نرم افزار، روشهای وارد کردن منابع در کتابخانه،روشهای بکارگیری منابع در متون علمی،آشنایی با پتانسیلهای تحت وب برنامه
اهداف:
یکی از مهمترین مباحث در بخش پژوهش در هر حوزه موضوع رفرنس نویسی و استناددهی درست است که بسیاری از پژوهشگران به دلیل تخصصی بودن کار، یا وقت گیر بودن آن در انجام آن دچار مشکل میشوند و بعضا نیز کار ان را یا به افراد نابلد می سپرند و به راحتی از آن می گذرند که خود باعث موضو...
اطلاعات بیشتر
روش های تصمیم گیری چندمعیاره (دوروزه)
زمان برگزاری:
21 تیر 1401
موضوع دوره: تصمیم گیری
سرفصل و محتوای دوره:
تعریف تصمیم گیری، تعریف تصمیم گیری گروهی،معرفی روش های تصمیم گیری چند معیاره،حل برخی مسائل برای آشنایی با کاربرد آن ها
اهداف:
آشنایی با روش های تصمیم گیری چند معیاره
آشنایی با روش های تصمیم گیری چند هدفه
رتبه بندی و اولویت بندی گزینه ها بر مبنای معیارهای گوناگون
آشنایی با روش های تصمیم گیری گروهی
مخاطبان دوره:
دانشجویان کارشناسی علاقهمند به ارسال مقاله، دانشجویان کارشناسی ارشد، دانشجویان دکتری، هیئتهای علمی، پژوهشگران
اطلاعات بیشتر
کاربرد اینفوگرافیک در بازنمایی دادهها و اطلاعات (پیشرفته)
زمان برگزاری:
21 تیر 1401
موضوع دوره: بازنمایی اطلاعات
سرفصل و محتوای دوره:
ساختن اینفوگرافیک با edraw max نرم افزار ویژه اینفوگرافیک، برای اولین بار در ایران توسط استاد خاتونی، به همراه چند نمونه پروژه،خروجی گرفتن حرفه ای
ساختار اینفوگرافیک موفق، روش های نوشتن عنوان های جذاب، مقدمه اصولی نوشتن، چطور اینفوگرافیک حرفه ای تولیدکرد،آشنايي با انواع نمودارها و كاربردهاي آن در ارائه آمار و اطلاعات موضوعی، آشنايي با انواع دیاگرام ها و استانداردهای آن در ارائه گزارشات تحلیلی و موضوعی
اهداف:
ايجاد توانايي در مخاطبان به منظور شناسايي كاربردها و...
اطلاعات بیشتر
کارآفرینی و اشتغال در حرفه علم اطلاعات و دانش شناسی
زمان برگزاری:
22 تیر 1401
موضوع دوره: فناوری اطلاعات
سرفصل و محتوای دوره:
طرح مباحث مقدماتی اشتغال در حرفه علم اطلاعات و دانش شناسی؛ مروری بر وضعیت اشتغال حرفهمندان علم اطلاعات و دانششناسی در ایران؛ واکاوی ظرفیتهای فضای مجازی جهت کارآفرینی و تاثیر آن بر اشتغال کتابداران؛ دورکاری در حرفه علم اطلاعات و دانش شناسی؛ اطلاآفرینی؛ بازآفرینی و معرفی برخی زمینه های شغلی کتابداران در عصر اطلاعات؛ معرفی فرصتهای شغلی در حوزههای پژوهشی؛ معرفی فرصتهای شغلی در ایجاد استارتآپها(Startup) برای کتابداران؛ صنعت نشر و فرصت های شغلی آن ب...
اطلاعات بیشتر
آیندهپژوهی و روشهای آن
زمان برگزاری:
23 تیر 1401
موضوع دوره: آیندهپژوهی
سرفصل و محتوای دوره:
آیندهپژوهی از ایده تا عمل، نگاشت گذشته، حال و آینده، چگونگی برآورد آینده، شناسایی لایههای شکل دهنده به آینده، شناسایی آیندههای بدیل،دستیابی به چشمانداز آینده، مروری بر آینده پژوهی و تحولات آن، مطالعات آینده پژوهی در دانشگاهها
اهداف:
آشنایی با آیندهپژوهی به عنوان یک حوزه میانرشتهای به منظور تدوین برنامهها و راهبردهای درازمدت سازمان،تقویت تفکر آیندهاندیش انعطافپذیری در تصمیمگیری،گذار از مدیریت واقعیت به خلق احتما...
اطلاعات بیشتر
فرا ترکیب(متاسنتز) Meta - synthesis
زمان برگزاری:
23 تیر 1401
موضوع دوره: فناوری اطلاعات
سرفصل و محتوای دوره:
-
اطلاعات بیشتر
تکنیک ها و ترفندهای جدید و جذاب پاورپوینت برای ارائه های تاثیرگذار
زمان برگزاری:
25 تیر 1401
موضوع دوره: بازنمایی اطلاعات
سرفصل و محتوای دوره:
تکنیک ها و ترفندهای جدید و جذاب پاورپوینت برای ارائه های تاثیرگذار.اگر با می خواهید ارائه هایتان متحول شود این کارگاه دقیقا مناسب شماست.در این کارگاه ابزارهای جدید و جادویی پاورپوینت مثل ابزارهای سه بعدی، اسلایدهای تعاملی به شما آموزش داده می شود.بعد از گذراندن این کارگاه شیوه ارائه شما کاملا متحول می شود.
اهداف
تعریف تکنیک ها و ترفندهای جدید و جذاب پاورپوینت برای ارائه های تاثیرگذار.
تعریف ابزارهای جدید و جادویی پاورپوینت مثل ابزارهای سه بعدی، اسلایدهای تعاملی
آموزش بهترین ...
اطلاعات بیشتر
گزارش نویسی به سبک اینفوگرافیک
زمان برگزاری:
26 تیر 1401
موضوع دوره: گزارش نویسی
سرفصل و محتوای دوره:
آشنایی فراگیران با گزارش نویسی،آشنایی فراگیران با انواع گزارش، آشنایی فراگیران با اینفوگرافیک
تهیه اینفوگرافیک از طریق نرم افزار های word,exc
اهداف:
آشنایی فراگیران با گزارش نویسی
آشنایی فراگیران با آیتم های پرکاربرد اینفوگرافیک در نرم افزار های word، Excel و powerpoint
مخاطبان :
مدیران ارشد، مدیران میانی و کارشناسان بخش دولتی و خصوصی، مدیران ارشد، مدیران میانی و کارشناسان واحدهای صنعتی و بنگاه های اقتصادی تولیدی و خدماتی، دانشجویان دکتری و ارشد رشته های مدیریت و صنایع،کاراف...
اطلاعات بیشتر
کار با داده های کیفی:نرم افزار MAXQDA
زمان برگزاری:
28 تیر 1401
موضوع دوره: بستههای نرمافزاری آمار و محاسبات برای پژوهش
سرفصل و محتوای دوره:
سرفصل و محتوای دوره:
یادگیری مهارت کار با داده های کیفی،آشنایی با رویکردهای رایج در تحلیل داده های متنیو غیر متنی، شناخت اصول کار با نرم افزار های کیفی،شناخت نرمافزار و کسب توانایی تحلیل یافتههای کیفی با نرمافزار ماکس کیودا
اهداف:
معرفي نرمافزار به همراه آموزش نصب آن، ورود دادهها به برنامه، انواع کدگذاري در برنامه، طبقه بندي کدها و تشکيل طبقات و زیر طبقات، ترسيمMAX MAP، گزارشگيري از تحليلهايکيفي، سنتز دا...
اطلاعات بیشتر
نرمافزار Eviews (پایه)
زمان برگزاری:
29 تیر 1401
موضوع دوره: بستههای نرمافزاری آمار و محاسبات برای پژوهش
سرفصل و محتوای دوره:
نصب و راه اندازی، معرفی محیط نرم افزار، مدیریت وایجاد فایل کاری، معرفی وایجاد آبجکتها، آشنایی با انواع داده ها وآموزش واردکردن دادهها
تجزیه و تحلیل دادهها ونمودارها، آمارهای توصیفی و آزمونهای آمارههای توصیفی، نمودارها، نمودارهای خودهمبستگی،محاسبه فاصله اطمینان و آزمونهای فرضیه
نحوه استانداردسازی متغیرها، تحلیل رگرسیون، معرفی رگرسیون، انواع رگرسیون و مفروضات کلاسیک، تخمین رگرسیون ساده و مرکب، معرفی انواع فرم های تبعی و تفسیر نتایج، بررسی مشکل...
اطلاعات بیشتر
تفکر و برنامه ریزی استراتژیک
زمان برگزاری:
29 تیر 1401
موضوع دوره: برنامه ریزی
سرفصل و محتوای دوره:
سازمان و انواع آن، لزوم تفکر استراتژِیک، مدیریت و نوآوری و مدل ها حلاقیت سازمانی،تیپ شناسی
تفکر استراتژی، تفکر خلاقانه،مراحل تدوین سند راهبردی سازمانی (تدوین، اجرا، ارزیابی)
اهداف:
آشنایی فراگیران به مدیریت سازمانی و انواع، تسلط فراگیران بر تدوین سند استراتژی
مخاطبان:
مدیران ارشد، مدیران میانی و کارشناسان بخش دولتی و خصوصی،مدیران ارشد، مدیران میانی و کارشناسان واحدهای صنعتی و بنگاه های اقتصادی تولیدی و خدماتی، دانشجویان دکتری و ارشد رشته های مدیریت و صنایع،کارافرینان و مدیران ش...
اطلاعات بیشتر
پایگاه های استنادی و شاخص های علم سنجی: رویکردی نوین به منظور افزایش اثر بخشی پژوهش
زمان برگزاری:
30 تیر 1401
موضوع دوره: جستوجوی تخصصی در وب
سرفصل و محتوای دوره:
آشنایی با پایگاه اطلاعاتی و انواع آن، آشنایی با موتورهای کاوش: اجزاء و انواع آن تسلط بر شیوههای جستجو در آنها
آشنایی کامل با گوگل پژوهشگر و تسلط بر شیوه های جستجو در آن،شیوه ساخت پروفایل پژوهشی در گوگل پژوهشگر برای پژوهشگران، آشنایی با پایگاههای اطلاعاتی استنادی و تسلط بر شیوههای جستجو در آنها، آشنایی با مفهوم مجلات الکترونیکی، آشنایی با انواع مجلات الکترونیکی رایگان و غیر رایگان و تسلط بر شیوههای جستجو در آنها...
اطلاعات بیشتر
آشنایی با امکانات گوگل اسکالر و بازیابی انواع منابع اطلاعاتی از طریق آن
زمان برگزاری:
3 مرداد 1401
موضوع دوره: جستوجوی تخصصی در وب
سرفصل و محتوای دوره:
آشنایی کلی با پایگاه های استنادی که گوگل اسکالر یکی از این پایگاه ها محسوب می شود. معرفی کلی امکانات این منبع، انجام جستجو عملی با کلیدواژه های مختلف، محدودسازی جستجو برای رسیدن به منبع موردنظر، معرفی امکانات هر مقاله
اهداف:
آشنایی با گوگل اسکالر،آشنایی با منابع تحت پوشش گوگل اسکالر،آشنایی با پروفایل نویسندگان در گوگل اسکالر،آشنایی با راهکاری جستجو در گوگل اسکالر
مخاطبان :
اعضای محترم هیئت عملی، دانشجویان و سایر پژوهشگران آزاد
اطلاعات بیشتر
مدیریت ارتباط با مشتری «CRM»
زمان برگزاری:
5 مرداد 1401
موضوع دوره: مدیریت
سرفصل و محتوای دوره:
تعریف رفتار انسان وویژگیهای آن، تأثیرپذیری وتأثیرگذاری رفتاری، اخلاق حرفه ای در کسب وکار،مشتری مداری،تعریف وشناخت مشتری، انواع مشتری، اهمیت علم روانشناسی در جذب وحفظ مشتری، نحوه تعامل با انواع مشتریان، نکات استراتژیک در برخورد با مشتریان، رفتار افراد با فرادست وزیردست، خصوصیات لازم برای کار جمعی بمنظور جذب مشتری، استراتژی های مشتری مداری، بازاریابی مشتری
اهداف
کسب مهارتهای کاربردی درحوزه CRM در زمینه شناسایی ابزارهای اجرایی حوزه مدیریت ارتباط با مشتری و به&z...
اطلاعات بیشتر